افغانستان TPS

 

دولت ایاالت متحده به افغان هایی که در حال حاضر در وضعیت حفاظت شده موقت ایاالت متحده (Status Protected Temporary, TPS) قرار دارند، پیشنهاد می دهد.


TPS چیست؟

TPS به افراد، محافظت موقت در برابر اخراج اجباری، وضعیت قانونی و جواز کار (کارت جواز استخدام) می دهد. TPS موقت است؛ اعتبار فعلی TPS افغانستان فقط برای 18 ماه است و در 20 نوامبر 2023 پایان می یابد. پس از آن زمان، دولت ایاالت متحده می تواند TPS را تمدید کند یا تصمیم به پایان آن بگیرد.


آیا واجد شرایط TPS افغانستان هستم؟

شما می توانید برای TPS افغانستان واجد شرایط باشید اگر:

  • شما تبعه افغانستان هستید
  • شما از 15 مارچ 2022 یا قبل از آن در ایاالت متحده بوده اید

جرایم خاص می تواند شما را از حالت واجد شرایط TPS بودن خارج کند


اگر من از افغان های تخلیه شده/دارای آزادی مشروط (پَرول) تحت برنامه عملیات خوش آمدگویی به متحدان (Operation Allies Welcome) باشم که در ایالات متحده مستقر شده اند، آیا باید برای TPS درخواست بدهم؟

اگر از افغان های تخلیه شده/دارای آزادی مشروط (پَرول) تحت برنامه عملیات خوش آمدگویی به متحدان (Operation Allies Welcome) هستید که با دو سال آزادی مشروط در ایالات متحده مستقر شده اند، ILAP به شما توصیه نمی کند تا زمانی که آزادی مشروط شما برقرار است برای TPS درخواست دهید. در عوض، باید با یک وکیل یا نماینده معتبر برای درخواست گزینه های مهاجرت دائمی (مانند پناهندگی سیاسی) کار کنید. اگر پس از کار با یک وکیل یا نماینده معتبر در مورد گزینه های دائمی، آنها به شما توصیه می کنند برای TPS درخواست دهید، مطمئن شوید که این کار را حداقل شش تا نه ماه قبل از پایان آزادی مشروط و قبل از ختم مهلت TPS در 20 نوامبر 2023 انجام دهید. در صورت نیاز به درخواست TPS، مطمئن شوید که اسنادی را که حضور شما را در ایالات متحده از 15 مارچ 2022 به بعد نشان می دهد حفظ کنید.


من یک تبعه افغان هستم که از افغان های تخلیه شده/دارای آزادی مشروط (پَرول) تحت برنامه عملیات خوش آمدگویی به متحدان(Operation Allies Welcome) نیستم و میخواھم برای TPSدرخواست بدهم:

برای درخواست TPS، شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت افغانستان، کارت تولد یا تذکره ملی؛
  • ویزه، حتی اگر منقضی شده باشد، مهر پاسپورت، اطلاعیه برای ظاهر شدن (NTA, Notice to Appear) یا هر سند مهاجرتی دیگر.
  • اسنادی که نشان میدھد شما از 15 مارچ 2022 به بعد در ایالات متحده بوده اید، مانند سوابق طبی، اجاره نامه، رسید ھای معاشات یا سوابق تعلیمی؛
  • سوابق هر گونه دستگیری، اتهام، و دوسیه های جنایی در محکمه که ممکن است در هر زمانی در ایالات متحده داشته باشید.

اگر در Maine زندگی میکنید، یک افغان تخلیه شده/ آزادی مشروط نیستید و میخواھید برای TPS افغانستان درخواست دهید، لطفاً اسناد ذکر شده در بالا را جمعآوری کنید، سپس برای معلومات در مورد نحوه برنامهریزی دریافت وقت ملاقات از www.ilapmaine.org/get-legal-help دیدن کنید.

آخرین تجدید (اپدیت): 26 می 2022

ILAP MaineTPS, Dari